Amazing Sea Animals – Groep 1-2
In dit project leren de leerlingen over verschillende zeedieren en hun eigenschappen. Ze tekenen een fantasiezeedier en beschrijven hun tekeningen aan elkaar.
In dit project leren de leerlingen over verschillende zeedieren en hun eigenschappen. Ze tekenen een fantasiezeedier en beschrijven hun tekeningen aan elkaar.
In dit project leren de leerlingen over verschillende zeedieren en hun eigenschappen. Ze tekenen hun favoriete zeedier en beschrijven hun tekeningen aan elkaar. Het project wordt afgesloten met een quiz.
In dit project leren de leerlingen over verschillende zeedieren. Met behulp van leeskaarten verzamelen de leerlingen in tweetallen zoveel mogelijk feiten over een zeedier. De fact sheet vormt de basis voor het maken van een poster die de leerlingen aan elkaar presenteren.
In dit project leren de leerlingen over verschillende zeedieren en de bedreigingen voor onze zeeën en oceanen. Met behulp van een booklet verzamelen de leerlingen in tweetallen zoveel mogelijk facts over een zeedier. De fact sheet vormt de basis voor het maken van een poster die de leerlingen aan elkaar presenteren.
In 3 lessen maken de leerlingen aan de hand van schilderijen van Paul Klee, Wassily Kandinsky en Piet Mondriaan kennis met abstracte kunst. Ze maken een eigen abstracte compositie door vormen in verschillende kleuren te stempelen en staan stil bij de gevoelens die schilderijen kunnen oproepen.
In 3 lessen praten de leerlingen aan de hand van schilderijen van Wassily Kandinsky over kleuren, vormen, muziek en gevoelens en hoe deze van invloed zijn op elkaar. In de laatste les maken de leerlingen een compositie van vormen in verschillende kleuren.
In dit project van 6 lessen leren de leerlingen over het werk van Piet Mondriaan en Vincent van Gogh, verwerken ze informatie over wereldberoemde schilderijen en maken ze een zelfportret in de stijl van Vincent van Gogh.
Het project Be yourself gaat over ‘jezelf mogen zijn’ en bestaat uit drie lessen. Elke les duurt gemiddeld 40 minuten en is uit te breiden naar 2 x 30 minuten door activiteiten te herhalen.
Het project Be yourself gaat over ‘jezelf mogen zijn’ en bestaat uit drie lessen. Elke les duurt gemiddeld 40 minuten en is uit te breiden naar 2 x 30 minuten door activiteiten te herhalen.
Het project Be yourself gaat over ‘jezelf mogen zijn’ en bestaat uit drie lessen. Elke les duurt gemiddeld 60 minuten en is uit te breiden naar 2 x 45 minuten door activiteiten te herhalen.
Voor leerlingen in de bovenbouw die minimaal drie jaar Engels hebben gehad heeft EarlyBird het CLIL-project Climate Change ontwikkeld. In dit project gaan de leerlingen aan de slag met de begrippen weather, climate, climate change en alles wat daar mee samenhangt.
In dit project leren de leerlingen over het heelal, het begrip ‘zwaartekracht’ en de omwenteling van de Aarde om de zon en de maan om de Aarde. Ze maken een kunstwerk over de ruimte en vertellen daar kort iets over.
In dit project leren de leerlingen over het heelal, het begrip ‘zwaartekracht’ en de omwenteling van de Aarde om de zon en de maan om de Aarde. Ze tekenen zichzelf als astronaut en vertellen elkaar over hun tekening.
In dit project leren de leerlingen over de draaiing van de Aarde, het ontstaan van dag en nacht en de seizoenen. Ze maken kennis met ons zonnestelsel en de acht planeten. Ze tekenen zichzelf als astronaut en vertellen elkaar over hun tekening.
In dit project leren de leerlingen over de draaiing van de aarde en het ontstaan van dag en nacht en de seizoenen. Ze maken kennis met ons zonnestelsel, de acht planeten en de dwergplaneet Pluto. De leerlingen maken een stripverhaal over het leven op een zelfverzonnen planeet en lezen ze het verhaal voor aan hun klasgenoten.
In dit CLIL-project voor groep 1-2 leren de kinderen over het belang van voeding en het verschil tussen gezond en ongezond eten en drinken. Je kunt het project ook met de hele school doen!
In dit CLIL-project voor groep 3-4 leren de kinderen over het belang van voeding en het verschil tussen gezond en ongezond eten en drinken. Je kunt het project ook met de hele school doen!
In dit CLIL-project voor groep 5-6 leren de kinderen over het belang van voeding en het verschil tussen gezond en ongezond eten en drinken. Ze schrijven een recept voor hun favoriete gezonde tortilla en geven daar een presentatie over. Je kunt het project ook met de hele school doen!
In dit CLIL-project voor groep 7-8 leren de kinderen over het belang van voeding en het verschil tussen gezond en ongezond eten en drinken. Ze schrijven een recept voor hun favoriete gezonde tortilla en geven daar een presentatie over. Je kunt het project ook met de hele school doen!
Dit project gaat over homes and houses en bestaat uit drie lessen. De leerlingen kijken en luisteren naar de prentenboeken Goldilocks and the three bears en Handa’s Hen (of naar de filmpjes van de boeken). In groepjes knutselen ze een huis en vertellen daarover aan elkaar.
Dit project gaat over homes and houses en bestaat uit drie lessen. De leerlingen kijken en luisteren naar het prentenboek Mama Panya’s Pancakes (of naar het filmpje van het boek). Ze ontwerpen hun eigen huizen en presenteren die aan elkaar.
Dit project gaat over homes and houses en bestaat uit drie lessen. De leerlingen leren over traditionele huizen en ‘bijzondere’ huizen van over de hele wereld. Ze maken een tekening van hun eigen bijzondere huis en presenteren die aan elkaar.
Dit project gaat over homes and houses en bestaat uit vier lessen. De leerlingen leren over huizen van de toekomst, waarbij duurzaamheid een belangrijke rol speelt. Ze maken een poster over hun huis van de toekomst en presenteren die aan elkaar.
Voor leerlingen in de bovenbouw die minimaal drie jaar Engels hebben gehad heeft EarlyBird het project Inventors and Inventions ontwikkeld. In dit project leren de leerlingen over bekende uitvinders en gaan zij aan de slag met het ontwerpen van een eigen uitvinding!
In dit CLIL-project voor groep 1-3 leren de leerlingen in 2 (of 3) lessen over Knights & Castles. Aan het eind van het project begrijpen de leerlingen de kernwoorden en zinnen en kunnen zij deze uitspreken.
In dit CLIL-project voor groep 4-5 leren de leerlingen in 2 (of 3) lessen over Knights & Castles. Aan het eind van het project begrijpen de leerlingen de kernwoorden en -zinnen, kunnen ze deze uitspreken en kunnen ze de meeste woorden gebruiken in eenvoudige zinnen.
Voor leerlingen in de bovenbouw die minimaal twee jaar Engels hebben gehad heeft EarlyBird het CLIL-project Knights & Castles ontwikkeld. In dit project gaan de leerlingen aan de slag met het onderwerp ‘ridders en kastelen’, maar dan in het Engels!
In dit project leren de leerlingen over het ontstaan van geld als betaalmiddel, over handel en ‘eerlijke handel’ (fair trade) en de Eurozone met de verschillende euromunten en bankbiljetten. De leerlingen ontwerpen een eigen eurobankbiljet en voeren een debat over verschillende stellingen rondom geld. Het project wordt uiteindelijk afgesloten met The Money Game.
Voor de leerlingen in de bovenbouw die minimaal twee jaar Engels hebben gehad heeft EarlyBird het project Olympic Games ontwikkeld. In dit project leren de leerlingen over olympische sporten, de geschiedenis van de Olympische Spelen en verzinnen en presenteren ze een nieuwe olympische sport!
In drie lessen leren de leerlingen over muziekinstrumenten, maat en ritme. In groepjes maken ze een muziekstukje met instrumenten die op school aanwezig zijn. Natuurlijk wordt er ook gezongen en gedanst!
In drie lessen leren de leerlingen over muziekinstrumenten, maat en ritme. In groepjes maken ze een rap over dieren die muziekinstrumenten spelen. Natuurlijk wordt er ook gezongen en gedanst!
Voor leerlingen in de bovenbouw die minimaal twee jaar Engels hebben gehad heeft EarlyBird het project Pop Music ontwikkeld. In dit project leren de leerlingen over instrumenten en over de geschiedenis van de popmuziek. Natuurlijk wordt er ook gezongen en gedanst!
Voor leerlingen in de bovenbouw die minimaal twee jaar Engels hebben gehad heeft EarlyBird het project South America ontwikkeld. In dit project gaan de leerlingen aan de slag met een land uit het werelddeel Zuid-Amerika om uiteindelijk hun land op een vakantiebeurs te presenteren.
In dit project leren de leerlingen over de Romeinen: de geschiedenis van het Romeinse Rijk, hoe de Romeinen leefden, innovaties die ze introduceerden en het Colosseum. De leerlingen verdiepen zich in verschillende Romeinse keizers. Op basis van een zelfgeschreven script stellen ze zichzelf voor als Romeinse keizer.
Voor leerlingen in de bovenbouw die minimaal drie jaar Engels hebben gehad heeft EarlyBird het CLIL-project The Voyage of Christopher Columbus ontwikkeld. In dit project leren de kinderen over Columbus’ reis in 1492 en de ontdekking van Amerika.
Voor de leerlingen in de bovenbouw die minimaal drie jaar Engels hebben gehad heeft EarlyBird het project War and Peace ontwikkeld. In dit project gaan de leerlingen aan de slag met de begrippen oorlog, conflict en vrede en alles wat daar mee samenhangt.
Dit project gaat over water. De leerlingen leren over het handen wassen, waarom we water nodig hebben en hoe je verstandig met water om kunt gaan.
Dit project gaat over water. De leerlingen leren over de verschillende vormen van water, waarom we water nodig hebben en hoe je verstandig met water om kunt gaan.
Dit project gaat over water. De leerlingen leren over de kringloop van het water, waarom we water nodig hebben en hoe je verstandig met water om kunt gaan.
Voor de leerlingen in de bovenbouw die minimaal twee jaar Engels hebben gehad heeft EarlyBird het project Water ontwikkeld. In dit project leren de kinderen alles over de rol die water in ons leven speelt.
In drie lessen leren de leerlingen over dieren in de dierentuin. Ze benoemen de eigenschappen van de dieren en geven korte beschrijvingen.
In drie lessen leren de leerlingen over dieren in de dierentuin en hun eigenschappen. Ze leren in welke groepen de dieren kunnen worden ingedeeld en waar ze oorspronkelijk vandaan komen.
In dit project van 5 lessen verzamelen de leerlingen in tweetallen zoveel mogelijk informatie over dieren die ook in de dierentuin te zien zijn. Met behulp van een zelfgemaakte poster geven zij een presentatie over hun favoriete dierentuindieren!